9. srpnja 2012.

3 Čajni kruh s borovnicama

Već neko vrijeme sam razmišljao o tome kako bi bilo dobro razbiti dosadašnju monotoniju kod doručka ... ili su to pahuljice sa orašastim plodovima s jogurtom ili su to palačinke s džemom ... Nešto što bi bilo jednostavno unaprijed pripremiti i držati par dana u hladnjaku bez da se moram gnjaviti s pripremom u rano jutro. Planirao sam možda ispeći nešto pa da mogu namazati s malo maslaca i džemom. Dok sam prelistavao fantastičnu knjigu '500 čarobnih kolača i slastica' koju sam nedavno posudio od tete i čiji recepti su uglavnom za svačiji džep. Ima tu raznolikih kategorija - od keksa, prutića, čajnih kruhova, pita do torti za posebne prigode ili koje su maštovite | neobične | s malo masti. Uglavnom, ima tu svega.

U namjeri da ispečem nešto što sam si već u glavi zamislio, za oči mi je zapeo jedan recept s krajnje jednostavnom pripremom, a namirnice su mačji kašalj. Većina toga čak i svi imamo od kuće.

Ja sam ovaj recept modificirao u vidu šećera, ali ću napisati u zagradama original gramažu šećera iz knjige ako vam je tako draže. Da krenem s prepisivanjem recepta iz knjige u skladu sa svojim izmjenama ...

Sastojci za 8 komada:
  • 50 g maslaca ili margarina, sobne temperature
  • 20 g grožđanog šećera u prahu - DM (original: 175 g šećera u prahu)
  • 1 jaje, sobne temperature
  • 120 ml mlijeka
  • 225 g bijelog brašna
  • 2 žličice praška za pecivo
  • 0,5 žličice soli
  • 250 g borovnica (original: 275 g svježih brusnica ili borovnica)
Za posip:
  • 10 g grožđanog šećera u prahu - DM (original: 115 g šećera)
  • 40 g bijelog brašna
  • 0,5 žličice samljevenog cimeta
  • 50 g maslaca, narezanog na komadiće
Ja sam pripremio ovaj recept za mini pleh cca 18 x 11 cm što mi se možda pokazalo malkice previše kao što se vidi na slici.

Priprema:
  1. Zagrijte pećnicu na 190°C. Namastite posudu za pečenje veličine 23 cm (ja sam pouljio & pobrašnio).
  2. Električnim mješačem pjenasto umutite maslac ili margarin i šećer. Dodajte jaje, umutite, zatim umiješajte mlijeko pa sve dobro smiješajte.
  3. Prosijte brašno, prašak za pecivo i sol pa promiješajte tek toliko da se sastojci ispremiješaju. Dodajte borovnice ili brusnice i sve pomiješajte. Premjestite u posudu za pečenje.
  4. Za posip, u zdjelu stavite šećer, brašno, cimet i maslac. Smiješajte sve mješačem za tijesto tako da smjesa bude mrvičasta. Pospite njome smjesu u posudi za pečenje. Pecite dok štapić utaknut u sredinu ne izvučete čist, oko 45 minuta. Poslužite toplo ili hladno.
Izvor: knjiga '500 čarobnih kolača i slastica'

I tako je, poslije pečenja i hlađenja, nastalo ovo ...
Sama priprema nije bila toliko komplicirana i snašao sam se u svemu, ali moram priznati da sam bio podosta zbunjen u nekim terminima. Za električni mješač razumijem da treba miksati, ali ne razumijem što bi trebalo značiti npr. umiješati mlijeko u smjesu koja se prethodno miksala. Da li treba ručno miješati ili samo nastaviti s miksanjem? Isto tako s ispremiješanjem suhih sastojaka sa mokrim sastojcima. Je li to opet ručno npr. kuhačom ili mikserom? Kako god, ja sam sve električnim mikserom obavio. Nakon što sam korak po korak slijedio upute, tijesto mi se skupilo na mikseru u obliku ljepljive šećerne vune. Malo sam muku mučio da sve ispustim natrag u zdjelu, ali ništa strašno koliko i samo miješanje borovnica u to isto tijesto. I to sam obavio bez da se ijedna borovnica uništila. Preselio sam smjesu u pleh i taman ga ispunio do vrha. 

Za posip sam opet bio zbunjen jer nisam znao na što se misli točno pod mješačem za tijesto? Valjda ona spirala za tijesto što dolazi u kompletu s električnim mikserom? I tako sam u početku dobio onako mrvičastu smjesu iako je naokolo bilo dosta brašna, cimeta, nekih ostataka narezanog maslaca i ja sam počeo jače zapeti na tome da se sve lijepo pretvori u mrvičastu smjesu. Na kraju je, umjesto da bude mrvičasta smjesa, ispala kremasta smjesa. Nema veze. Preselio sam to i nafilao kao šlag na kraju.

Ako ste voljni, možete li mi objasniti ove zbunjujuće termine ovdje u komentarima ili na facebook stranici u komentarima?

Tijekom pečenja u čitavih 45 minuta, tijesto je bilo jako naraslo, a sok od borovnica se počao lagano razlijevati preko ruba samog plehića i kapati po dnu pećnice. Deset minuta prije nego što je trebalo biti gotovo, imao sam osjećaj da će eksplodirati koliko se napuhalo. Na svu sreću pa se to nije dogodilo.

Kada se ispekao, izvadio sam ga i ostavio ga na površini dok se u potpunosti ne ohladi da ga mogu zatim spremiti u hladnjak za sutrašnji doručak uz neki dobar i aromatiziran čaj.

Moj dojam?

Iako nisam uspio dobiti mrvičasti posip, s vađenjem kriške čajnog kruha s borovnicama nisam imao nikakvih problema obzirom da je plehić unaprijed bio pouljen i pobrašnjen. Lako se vadi mada se kod rezanja pomalo raspada u smislu mrvica, ali samo s vrha. Ipak je posip tijekom pečenja formirao mrvičastu strukturu, što ne? Zagrizom je mekan, a korica kojom je obložen kruh je dosta hrskav na mekši način. Odmah nakon prvog zagriza, utvrdio sam kako ovo nimalo, ali nimalo nije uopće slatko što je posljedica svega 30 g uloženog šećera. Tako da unaprijed upozoravam da ako želite slatku varijantu, da ubacite gramažu šećera iz original recepta (u zagradama). Dakle, nije slatko, ali pomalo kiselkaste borovnice poboljšavaju stanje u vidu šećera. Ne raspada se kod jedenja što znači da možemo lijepo jesti vilicom. Unutrašnje i svijetlije tijesto je mekano, a istovremeno ukusno i bezukusno. Dosta je očvrsnuto ... nešto poput kuglofa. Borovnica ima doslovce na svakom koraku. Ovaj čajni kruh je zaista idealan za dijabetičare i osobe preosjetljive na šećer kao i za doručak uz dobar i aromatiziran čaj. Možda čaj s okusom borovnice?

Izuzetno fino, mrvičasto i slatko na svoj način!

Izvor slika: Slatka recenzija

3 comment(s):

What's for dessert? kaže...

Slaba sam na borovnice i zapravo je super što se u kriškici borovnicu može sresti na svakom koraku.

Što se samog postupka tiče, evo kako bih ja to napravila s obzirom na ono što piše - mlijeko se može i mikserom umiješati u smjesu maslaca, šećera i jaja. Kod dodavanja suhih sastojaka nije potrebno dugo miksati, već samo da se sastojci lagano pomiješaju (kao npr. za muffine). Mrvičasti posip uvijek radim ručno tako da utrljam maslacu u brašno i dodam šećer i cimet.

Aria kaže...

Ja ne volim borovnice pa ovo preskačem :)

jubistacha kaže...

Baš htjedoh objasnit kada vidim da je Tamara sve fino rekla ;)
Volim borovnice, isprobat ću jednom s naravno manje šećera. Jedino što preslatko mogu jest je nešta s čokoladom ;)

 

Slatka recenzija © 2022 | Predložak kreirao O Pregador | Pokrenuo Blogger Templates