19. lipnja 2012.

4 Zobeni kolač od banane s kakao - mliječnom kremom

Nakon što sam pročitao ovaj recept na blogu od Jubistache, znao sam da ću ga obavezno jednoga dana pokušati napraviti, pojesti i vidjeti kakvog je okusa. Danas sam konačno napravio kolač po ovom receptu s time da sam uveo sitne izmjene.

Do jučer, kada sam proučio koje namirnice iz recepta trebam kupiti, sve je bilo savršeno. U košari sa voćem sam taman imao jednu zrelu jabuku koja je čekala da bude pojedena ili iskorištena za bilo što - samo da završi u nečijem želucu. Zatim sam kupio sve potrebne sastojke i pazio da uzmem zreliju bananu što nije bilo teško jer se takva uvijek negdje nađe. 

Danas, nakon ručka, odlučio sam se baciti po PRVI PUT na pravljenje kolača (nećemo računati na muffine i keksiće koje gotovo svatko može napraviti). Dok sam pošao po voće, iznenada sam shvatio da je zrela jabuka od jučer odjednom nestala! Što? Kako? Gdje? Tražim po kući! Evo je! Zadnji komad jabuke nestaje u maminim ustima! Eeeeeej! Uf! I što sada?! Prevruće je da odem do trgovine kupiti jednu jabuku! Ma neću!

Nema veze, valjda će banana biti dobra.

I tako je, prema receptu, uputama i ponekim svojim dodatkom nastao ...

Zobeni kolač od banane s kakao - mliječnom kremom

Sastojci za mini pleh dimenzija cca 18 x 11 cm:
  • 1 manja zrelija banana
  • 1 jaje
  • 100 ml ugušćenog (kondenziranog) mlijeka - Pilos
  • 0,5 žličice praška za pecivo
  • 8 punih žlica zobenih pahuljica (mekane)
  • 90 g kakao ploče s mliječnom kremom - Bravo (opcionalno)

Priprema (vidi kod Jubistache iako ću i ja ovdje opisati svoj postupak):
  1. Uključiti pećnicu na 180 °C. Ubaciti zobene pahuljice u mlinac za kavu i uključiti sve dok se zobene pahuljice ne pretvore u brašno koje ćemo zatim pomiješati sa pola žličice praška sa pecivo - ostaviti sa strane.
  2. U električnu sjeckalicu ubaciti tanko narezane kolutiće od banane pa uključiti sve dok se ne dobije gušća smjesa od banane.
  3. Otvoriti sjeckalicu i ubaciti jedno jaje u pire od banane te opet uključiti sve dok se ne dobije dobro izmiješana i pjenasta smjesa.
  4. Izvaditi noževe iz sjeckalice te izliti svu smjesu u drugu zdjelicu gdje ćemo zatim dodati svo mlijeko & brašno pomiješano sa praškom za pecivo i pomiješati lagano kuhačom dok se ne dobije spremna smjesa za pečenje.
  5. S malo ulja dobro podmazati plehić i uliti svu smjesu u njega pa po potrebi ravnomjerno rasporediti i pripremiti za pečenje.
  6. Peći 20 minuta na 180 °C i provjeriti čačkalicom da li je biskvit pečen. Ukoliko je čačkalica suha i čista, to znači da je biskvit pečen i možete ga izvaditi iz pećnice.
  7. Ostaviti sa strane da se biskvit ohladi. (oko 1 - 1,5 h)
  8. Nakon što se biskvit malo ohladio, otopiti na pari čokoladu po izboru pa premazati na blago topao biskvit i staviti u hladnjak da se ohladi. (ovo je opcionalno, možete ga ukrasiti po svom izboru i slično)
I na kraju se možete lijepo posladiti.

Da ukratko komentiram ovaj kolač. Moram priznati da nisam imao neka pozitivna očekivanja od ovog kolača obzirom da mi je ovo bila prva avantura sa pravljenjem kolača. Kada sam stavio smjesu u pećnicu, bilo mi je smiješno vidjeti sebe doslovce priljubljenog lica uz staklo pećnice gdje sam mogao pratiti napredak svoje smjese. Zatim sam nervozno hodao amo - tamo prostorijom stalno gledajući u sat mrmljajući u sebi kako će sve to sigurno propasti. Onda sam pred pet minuta kada sam mislio čačaklicom provjeriti da li je biskvit dobro pečen, primijetio da se tijesto na jednom području lagano raspuknulo pa sam već počeo biti na jadima. Na svu sreću, sve je prošlo u najboljem redu i čačkalica je spremno rekla da je vrijeme za van! Što prije!

U redu, neću sada još i gnjaviti pričom o tome kako sam uspio izvaditi pekač iz pećnice. Mirisom je ispečeni biskvit bio najsličniji pudingu od banane koji sam napravio. S vremenom kada se lagano ohladio i nakon što sam nanio onako deblji sloj rastopljene kakaove ploče pa se dodatno ohladio u hladnjaku kako bi se sloj kreme malo stisnuo - došlo je vrijeme da ga izvadim i da vidimo da li je ovo (ne)uspješan kolač. Narezao sam kolač taman za četiri kriške (naravno, tko sam ja ako ne bih koristio ravnalo da što preciznije narežem kriške jednakih dimenzija) što je sigurno sasvim dovoljno za kućanstvo s dvije odrasle osobe. Tijesto je bilo nekako punije za narezati, a sloj lagano stvrdnute kakao kreme je počeo lagano pucati po šavovima kako sam rezao. Možda je ipak najbolje poslužiti ovaj kolač odmah nakon što se krema premazala?

Ovaj kolač, kao što kaže i sama Jubistacha, zaista nije uopće sladak. Gotovo da je bezukusan kod prvog grickanja. Međutim, kako se sve duže i duže jede, počinju se osjećati tragovi banane i zobi pa ako k tome dodate i podeblji sloj kakao - mliječne kreme, onda je sigurno da će biti ukusno i slatko na svoj način. Vjerujem da bi se mogla dodati još jedna banana kako bi se okus intenzivirao.

Osobno, meni je jedna kriška ovog kolača bila sasvim zasitna tako da sam svoju drugu krišku prepustio svojoj mami na njenu radost. Međutim, ona je komentirala kako joj je ovaj kolač fin, ali da se ne osjeća banana te kako joj kremasti sloj i nije baš nešto. Dobro, ona je naviknuta na fine i ukusne čokoladne kreme pa joj neću zamjeriti obzirom da nije ni meni krema bila nešto posebna. Vjerojatno bi tamna čokolada bila bolji izbor.

I još nešto. Sve me ovo koštalo samo 10 kuna što bi ispalo da jedna kriška ovog kolača (cca 9 cm x 5 cm) košta samo 2,50 kn. Ima li to negdje za kupiti? I da ima, opet nije loše.

Za kraj - hvala ti, Jubistacha, na tome što sam uz tvoju pomoć (recept) napravio svoj prvi i uspješni, a za nijansu manje zdrav kolač.

Izvor slike: Slatka recenzija

4 comment(s):

jubistacha kaže...

Bravo! Kolač izgleda odlično. Znam da se to ne može usporediti sa originalnim slavonskim kolačima punim oraha i kreme. Ali, ovo jest upravo ono što si i ti rekao: zasitan kolač koji osvaja na drugi ugriz. I još ne treba potrošiti brdo novca da se napravi. Hvala na povjerenju i što si odabrao baš ovaj kolač. Samo tako nastavi. Čekamo nove recepte ;)

Slatka recenzija kaže...

Kada bih morao birati između kolača pun oraha ili ovoga - vjerujem da bih ovo izabrao jer je puniji i bogatiji iako fali na okusu, ali je zato manje kaloričniji. :) Barem ja tako mislim. Tu se mnoge kombinacije mogu ubaciti poput šumskog voća u samom tijestu i sl. Vjerujem da bi bilo jednako ili čak bolje fino. :)

tanja kaže...

Jubistačin kolač je odavno na mojoj listi isprobavanja, nikako da stigne na red :) Sviđa mi se što nije toliko sladak, nije da ne volim slatke kolače (naprotiv :D), ali malo zdravija varijanta je uvijek dobrodošla! Dodatak banane mi je odličan!:)

Slatka recenzija kaže...

Svakako probaj, ovo je super kolač. Preporučam dodati još banane ukoliko nemaš ništa drugo. Da sam imao čitavu jabuku, možda bi čak bio bolji ;)

 

Slatka recenzija © 2022 | Predložak kreirao O Pregador | Pokrenuo Blogger Templates